وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

نقدکتاب تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن

نقدکتاب تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن

در بخش معرفی کتاب من معمولاً کتاب هایی را برای خواندن توصیه می کنم، اینها کتاب هایی هستند که به شخصه مطالعه کرده ام و از خواندن آن لذت برده ام، اما این بار ترجیح دادم کتابی را معرفی کنم که از خواندش لذت نبردم.

این کتاب را چند وقت پیش بخاطر اسمش خریدم، به هرحال من در این موضوع یعنی ارتباطات و فن بیان مقداری کار کرده ام و البته به زودی نوشتن کتاب جدیدم با موضوع فن بیان و ارتباطات کلامی هم به اتمام می رسد و آماده چاپ خواهد بود.

بگذریم، این کتاب را خریدم و در این مطلب می خواهم آنرا به شما معرفی کنم.

متاسفانه من نمی توانم نمره خوبی به این کتاب بدهم. نمره من از ۱۰۰ به این کتاب، حداکثر ۳۵ است.

بیشتر کتاب هایی که در زمینه فن بیان و اسامی مشابه در بازار وجود دارد بیشتر از اینکه به فن بیان و ارتباطات کلامی و تقویت بیان کمک کند بیشتر در خصوص فنون سخنرانی و سخنوری هستند. البته یادگیری فنون سخنرانی بسیار عالی است اما بنظرم برای بهتر شدن قدرت کلام و بیان باید چیزهای دیگری را یاد گرفت.

وقتی کتاب های مختلفی را ورق می زنیم مثلا کتاب قدرت بیان یا همان حرف بزن تا برنده شوی برایان تریسی، می بینیم این کتاب هم بیشتر به مسائل سخنرانی و کنترل جلسات سخنرانی پرداخته است. البته این کتاب هم پر است از مسائل آموزنده که خواندنش را به شما پیشنهاد می کنم.

اما محتوای کتاب تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن خیلی با اسم کتاب همخوانی ندارد چرا که ما دراین کتاب تمرین خیلی کاربردی و خاصی را نمی بینیم، بیشتر موارد بصورت نکته هایی گذرا گفته شده است. این کتاب هم بیشتر از فن بیان به سخنرانی پرداخته است. و البته در خصوص تکنیک های سخنرانی هم به موارد خیلی خاص و مهمی اشاره نشده است.

بنظرم  بجای مطالعه این کتاب می توانید کتاب هایی همچون آیین دوست یابی و آیین سخنوری دیل کارنگی و خودآموز سخنرانی آماندا ویکرز را مطالعه کنید.

این کتاب صرفاً در حد یک مقاله کوتاه می تواند مفید باشد.

البته انتشارات نسل نواندیش کتاب های فوق العاده ای را چاپ کرده است و من به شخصه از طرفداران کتاب های این انتشارات هستم، مثلا کتاب اثر مرکب، کتاب ۴۰ فکر سمی، کتاب سخنرانی استیو جابز و ….

اما این یک کتاب را توصیه نمی کنم.

پی نوشت: در بخش معرفی کتاب من معمولاً کتاب هایی را برای خواندن توصیه می کنم، اینها کتاب هایی هستند که به شخصه مطالعه کرده ام و از خواندن آن لذت برده ام، اما این بار ترجیح دادم کتابی را معرفی کنم که از خواندش لذت نبردم.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه