وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

معرفی کتاب اثرمرکب نوشته دارن هاردی

معرفی کتاب اثرمرکب نوشته دارن هاردی

یکی از کتاب های خوب در حوزه تغییر و توسعه فردی و موفقیت کتاب اثرمرکب دارن هاردی است. این کتاب می تواند انگیزه خوبی برای شروع و ادامه کارها بدهد و به ما کمک کند در مسیر موفقیت باقی بمانیم

چندسال پیش در حال قدم زدن بین چند غرفه کتابفروشی بودم که چشم به کتاب اثرمرکب نوشته دارن هاردی خورد. آن موقع نام این کتاب را شنیده بودم اما اصلاً نمی دانستم چگونه کتابی است.

کتاب را خریدم و مشغول خواندن آن شدم. باید اعتراف کنم در بین کتاب هایی که در حوزه موفق خوانده بودم، کتاب فوق العاده ای بود و پر بود از نکاتی که می توانست در تغییر زندگی و رشد شخصی اثرگذار باشد.

کتاب برایم جالب بود و به همین خاطر آن را به چند نفر امانت دادم و آنها هم واقعاً از مطالعه کتاب اثرمرکب ، لذت بردند.

وقتی برای بار دوم مشغول خواندن این کتاب شدم، فکر کردم خوب است که آن را با شما هم به اشتراک بگذارم، شاید مایل باشید نگاهی به آن بیاندازید. (درحال حاضر سه بار این کتاب را خوانده ام)

کتاب اثرمرکب دارن هاردی

دارن هاردی، نویسنده و مربی شناخته شده موفقیت است، او در سالهای گذشته مدیر مجله موفقیت بود و  از شاگردان جیم ران، مربی بزرگ و شناخته شده موفقیت است.

او در این کتاب با زبانی ساده و البته بسیار کاربردی در خصوص راهکارهای موفقیت صحبت می کند. بیشتر مطالب وی در خصوص عادت هاست. دارن هاردی معتقد است این عادت های ما هستند می توانند ما را رشد بدهند و یا به نابودی بکشانند.

جالب اینجاست که زمانی که کتاب اثرمرکب را باز می کنید در صفحات اول آن نظرات و پیام های افراد سرشناس را در تحسین کتاب می بینید. افرادی مانند برایان تریسی، جک کنفیلد، مکسول، آنتونی رابینز و …

برخی از جملات این کتاب را با هم مرور کنیم:

زندگی مجموعه ای از انتخاب هایی خواهد بود که خودمان داریم. انتخاب های ما می توانند بهترین دوست یا بدترین دشمن مان باشند. می توانند ما را به اهدافمان برسانند یا به سیاره ای دورافتاده بفرستند تا دور خودمان بچرخیم.

هر انتخاب رفتاری را آغاز می کند که در بلند مدت تبدیل به عادت می شود. انتخاب های ضعیف شما را عقب اندخته و سبب می شوند انتخاب های جدیدی داشته باشید که سخت تر خواهند بود. اگر هیچ انتخابی نکنید، دریافت کننده ای منفعل از هرچیزی که در مسیرتان قرار می گیرد، خواهید شد. در حقیقت شما انتخاب هایی را انجام می دهید، سپس این انتخاب ها شما را می سازند.

نیروی اراده را فراموش کنید، الان موقع استفاده از نیروی چرایی است، انتخاب های شما تنها وقتی معنادار می شوند که بتوانید آن ها را به تمایلات و آرزوهایتان متصل کنید.

چالش برانگیزترین جنبه اثرمرکب اسن است که قبل از آنکه بتوانیم نتایج آن را مشاهده کنیم، باید به صورت پیوسته و مداوم، مدتی به کارکردن مفید ادامه دهیم.

کتاب اثر مرکب توسط انتشارات نسل نواندیش، نگاه نوین و ناشران دیگر ترجمه و چاپ شده است.

این کتاب در سایت ایران آکادمی هم ارائه می شود که از اینجـــــــــــا می توانید آن را بصورت آنلاین خریداری نمایید.

امتیاز ۴.۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + بیست =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه