رادیو آموزش ۱۸: فن بیان با مشتری

هجدهمین فایل از سری فایل های رادیو آموزش

موضوع:‌عبارت هایی که در ارتباط و فن بیان با مشتری نباید استفاده شود

این رادیو آموزش را از زیر می توانید گوش دهید

فایل فوق را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید

 

متن فایل رادیو آموزش برای دوستانی که به خواندن علاقه بیشتری دارند تا شنید:

 

با نام ویاد خدا سلام می کنم خدمت همه دوستان و همراهان گرامی

در این فایل رادیو آموزش تصمیم دارم در خصوص یکی از اشتباهاتی که در مکالمه و محاوره یا فن بیان با مشتری انجام می دهیم صحبت کنم.

یکی از اشتباهات ما در فن بیان استفاده زیاد از کلمات و جملاتی هست که بار منفی دارند، جملاتی مانند دست شما درد نکنه، ببخشید وقتتون را گرفتم، شرمنده مزاحم شدم و ….

 

اما در این رادیو آموزش تصمیم ندارم در خصوص این جملات صحبت کنم، قبلا در دوره های آموزشی در این خصوص زیاد صحبت کرده ام. این جملات صرفا بار منفی دارند اما بدنبال خودشون نارضایتی مشتری را بدنبال ندارند.

 

در این فایل قصد دارم در خصوص یکسری جملاتی صحبت کنیم که علاوه بر داشتن بار منفی نارضایتی مشتری را هم بدنبال دارند.

 

تصور کنید وارد سازمانی شدید و کارمند اون سازمان به شما میگه امکان نداره امروز بتونم کار شما را انجام بدم. یا به بانک رفتید و کارشناس بانک به شما میگه ما هرگز با این شرایط به کسی وام نمی دیم.

 

خوب شما یک کار واجب و فوری دارید ، عجله دارید و به ناچار سراغ مدیر سازمان می روید و از قضا مدیر سازمان دوست شماست. همون لحظه دستور میده که کار شما باید فوراً انجام بشه و همون کارشناسی که گفته بود امکان نداره کار شما را انجام بده، کارتون را انجام داده  و شما از سازمان می روید.

 

چه تصویری از اون کارشناس در ذهن شما بوجود می آید؟ اگر قرار باشه جایی در مورد کارشناس های اون سازمان صحبت کنید چه کلمات و عبارتهایی در خصوص آنها می گید؟ مطمئناً عبارت های مثبتی نخواهد بود. مطئنا تصویر ذهنی مثبتی از اون سازمان نخواهید داشت.

 

فراموش نکنید استفاده از کلماتی که کاملاً مطلق هستند و استثنایی در اونها وجود نداره، مثل امکان نداره، هرگز، نمی تونم و … در فروش و ارتباط با مشتری کاملا اشتباهه. چرا که به جرات می تونم بگم همیشه استثنایی وجود داره.

 

پس این نکته را گوشه ذهنتون داشته باشید از عبارت هایی استفاده کنید که اگر بر خلاف اونها اتفاق افتاد وجه و جایگاه شما زیر سوال نره.

بعنوان مثال اون کارشناس بجای اینکه بگه نمی تونم این کار را امروز برای شما انجام بدم، می تونست بگه " باتوجه به اختیارات و محدودیت هایی که برای من وجود داره، فکر نمی کنم بشه این کار را امروز انجام داد، بهتره  به سراع رئیس برید و اگر دستور بدهند می تونم زمان اضافه ای برای کار شما در نظر بگیرم."

 

اینطور اگر رئیس دستور بده و شما کار فرد را انجام بدید، جایگاه شما در خدشه دار نمی شه.

امیدوارم این فایل صوتی کوتاه راهنمای مفیدی برای شما باشه

اگر فکر می کنید این فایل برای دوستانتان می تونه مفید باشه ، حتما با اونها به اشتراک بزارید.

مابقی فایل های رادیو آموزش را می توانی از اینجا دانلود نمایید

براتون آرزوی پیروزی و موفقیت می کنم.

شما هم نظر دهید...

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.