مجموعه رادیو آموزش

شناخت مخاطب هدف در تبلیغات

شناخت مخاطب هدف در تبلیغات

یکی از مهمترین اقداماتی که در تبلیغات تجاری سازمانها باید به آن دقت ویژه ای داشته باشند شناخت مخاطبان هدف یا همان جامعه هدف می باشد،   هر چه این جامعه هدف جامعه کوچک تری باشد اثربخشی تبلیغ بیشتر خواهد شد.

شناخت جامعه هدف را میتوان اولین گام در ایجاد یک ارتباط مطلوب از طریق تبلیغات با مخاطبان و مشتریان بالقوه دانست

در اولین فایل صوتی (رادیو آموزش ) در خصوص  شناخت جامعه هدف و اهمیت آن توضیحاتی را ارائه کرده ام که می توانید از فایل زیر آنرا گوش دهید:

 

فایل صوتی بالا را می توانید از اینجـــــا دانلود نمایید

 

مختصری از مطالبی که در فایل صوتی ارائه شد:

در یک سری از فایلهای صوتی قصد دارم شما را با نکاتی که بتوانید تبلیغات حرفه ای و کارآمد تهیه کنید آشنا کنم

اولین گام در تبلیغات حرفه شناخت جامعه مخاطب هست، سازمانی که می خواهد تبلیغات اثربخش ایجاد کند ابتدا باید بداند قرار است برای چه افرادی و چه جامعه ای تبلیغ کند، و اگر سازمانی به این جامعه هدف دقت نکند مطمئنا اشتباه بزرگی انجام داده و منابع مالی خود را هدر داده، بعنوان مثال مجموعه ای که کار برگزاری کلاس های کنکور را انجام میدهد تبلیغات خود را در یک مهد کودک و یا خانه سالمندان انجام دهد، بنظر شما آیا این تبلیغ اثربخش است؟

سازمانها باید جامعه هدفشان را بدقت شناسایی کنند و بتوانند آنرا بدرستی شناسایی کنند، مثال در این موضوع این است که پوشک نوزاد را کودک نمی خرد بلکه خانواده و بخصوص مادران آنرا تهیه می کنند. پس جامعه هدف مادران هستند نه نوزادها

پس شناسایی جامعه هدف نیازمند صرف زمان کافی است تا بتوان به خوبی تبلیغات و پیام خودمان را بگوش افرادی که می توانند خریدار محصول ما باشند برسانیم

 

خوشحال خواهم شد اگر این فایل برای شما مفید واقع شد آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

مجتبی شیخ علی
مربی ومدرس ارتباطات، مشتری مداری و مدیریت تجربه مشتریان

 

 

من مجتبی شیخ علی هستم، مشاور، مدرس و نویسنده در زمینه ارتباطات، مذاکره و مدیریت کسب وکار ..//.. زندگی و کسب کار ما سراسر ارتباط و مذاکره است و قرار است در این سایت اصول آن را باهم مرور کنیم ..//..

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close