اصول و فنون مذاکرهمجموعه رادیو آموزش

سوالی که مذاکره کننده حرفه ای زمان فروش می پرسد

از اصول مهم در مذاکره، بخصوص مذاکره های فروش، استفاده از سوال های درست و اصولی است. اگر مذاکره کننده و فروشنده ها بتوانند در زمان درست از سوال درست استفاده کنند، به احتمال بیشتری می توانند مشتری و یا مخاطب مذاکره را متقاعد کنند.

برای یک مذاکره خوب، مدل های مختلف سوال وجود دارد که در این رادیو آموزش در خصوص یکی از تکنیک ها کاربردی در سوال پرسیدن صحبت میکنیم

 

 

 

فایل صوتی رادیو آموزش 30 را میتوانید از اینجــــا دانلود نمایید

 

♦ پیشنهاد میکنم این نوشته را هم مطالعه نمایید: نحوه بیان مشکل در مذاکرات (رادیو آموزش 27)

سوال در مذاکره

متن فایل صوتی رادیوآموزش 30:

عرض سلام دارم خدمت شما و همراهان گرامی

 خوشحالم که با یک فایل صوتی دیگه (رادیو آموزش) در حوزه ارتباطات و فروش در خدمت شما هستم

یکی از موضوعاتی که میتونه در مذاکره های فروش به ما کمک کنه، بحث سوالهایی است که از مشتریان می پرسیم، هرچه این سوالها دقیق تر و بهتر باشه ما را یک قدم به فروش نزدیک تر میکنه

در این فایل در خصوص یکی از انواع سوالها می پردازیم که کمک میکنه مشتری را سریع تر و راحت تر متقاعد کنیم.

ذهن ما خیلی ساده و راحت دچار خطاهایی میشه که از کنترل ما خارجه و در تصمیم گیری های ما تاثیر فراوانی داره.

شاید همه ما فکر میکنیم بسیاری از مواردی که بعنوان بازاریابی عصبی شناخته میشه یا تکنیک های متقاعدسازی و خطاهای شناختی که در کتاب های روانشناسی گفته میشه، نسبت به این خطاها استثنا هستیم و روی ما جواب نمیده اما وقتی تحقیق های مختلفی انجام داده شده، میبینیم اکثر انسان ها به راحتی تحت تاثیر این موارد قرار میگیرند.

یکی از ویژگی های ذهن ما این هست که وقتی زمانی به فردی پاسخ مثبتی میدیم و یا در مورد موضوعی نظر موافقی داریم، به احتمال فراوان در نظرات دیگه و اقدام ها و درخواست های دیگه اون فرد هم پاسخ مثبت خواهیم داد. این یک ویژگی ذاتی ما انسان هاست، یعنی همه ما انسانها این ویژگی را درون خودمون داریم.
 

♦ پیشنهاد میکنم این نوشته را هم مطالعه نمایید: نکته مهمی که هر فروشنده حرفه ای رعایت میکند.

پس اگر فروشنده ها بتونن در ابتدای ارتباطشون با مشتری سوالی بپرسند که پاسخ مثبتی داشته باشه، به احتمال زیاد در ادامه مذاکره فروش خودشون میتونن مسیر را به سمت بله گرفتن و فروش به مشتری پیش ببرن.

پیشنهاد اینه که فروشنده ها و کسب وکارها، سوالاتی را طراحی بکنن تا فروشنده ها در همان اوایل صحبت با مشتری از این سوال ها استفاده بکنند، سوال هایی که پاسخ آنهابلا استثنا مثبت است.

بعنوان مثال فردی که در کار فروش ملک هست میتونه این سوال را بپرسه:

حتما برای شما هم مهمه خونه ای که انتخاب میکنی، جای پارک خوبی داشته باشه

حتما برای شما مهمه خونتون نور گیر خوبی داشته باشه

 

یا فردی که در کار فروش موبایل هست می تونه بپرسه:

دوست داری یه گوشی بهت معرفی کنم که کمترین میزان هنگ کردن را در بین گوشی های همرده داره؟

 

جواب تمام این سوالها بله هست و هیچ کسی نمیگه دوست دارم گوشی موبایلی بخرم که همش هنگ کنه.

هرچه بیشتر بتوانیم در طول مذاکره و ارتباط از طریق سوال های حرفه ای، بله و پاسخ های مثبت بیشتری بگیریم، راحت تر می تونیم در خصوص خواسته های اصلیمون از مشتری پاسخ مثبت بگیریم، راحت تر می تونیم محصول و خدماتمون را بفروشیم و راحت تر میتونیم از مشتری پول دریافت کنیم.

پیشنهاد میکنم از همین امروز، یکسری سوال برای خودتون و کسب و کارتون تهیه کنید و تمرین کنید تا بتونید در زمان و مکان مناسب از بهترین سوال ها استفاد کنید.

مطمئن باشید این تکنیک تاثیر فوق العاده ای روی مذاکره شما خواهد داشت و مطمئن باشید همانطور که در تحقیق ها و آزمایش های مختلف، ثابت شده، این تکنیک میتونه تاثیر فوق العاده ای بر روی فروش و مذاکره های شما بذاره

 

اگر فکر میکنید این مطلب و فایل صوتی میتونه به دوستانتون کمک بکنه، حتماً اون را با دوستانتون به اشتراک بگذارید

امیدوارم هیچ فرصتی را برای فوق العاده بودن از دست ندهید.

♦ پیشنهاد میکنم این نوشته را هم مطالعه نمایید: لیست تمام فایل های رادیو آموزش

من مجتبی شیخ علی هستم، مشاور، مدرس و نویسنده در زمینه ارتباطات، مذاکره و مدیریت کسب وکار ..//.. زندگی و کسب کار ما سراسر ارتباط و مذاکره است و قرار است در این سایت اصول آن را باهم مرور کنیم ..//..

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close