وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

رادیوآموزش۲۸:گام هایی برای رشد و توسعه سازمانی

رادیوآموزش۲۸:گام هایی برای رشد و توسعه سازمانی

برای دستیابی به اهداف، چه خرد و چه کلان، نیاز به برنامه ریزی است، برنامه ریزی به ما کمک میکنه مسیر را صحیح طی کنیم. این موضوع یکی از ارکان توسعه سازمانی است. مابقی موارد را در ادامه مطالعه بفرمایید

یکی از مهمترین دغدغه های کسب و کارها، رشد و توسعه سازمانی  است، اگر سازمانها نتوانند توسعه پیدا کنند، لاجرم در گردونه رقابت از بین می روند.توسعه سازمانی لازمه کسب و کارهای امروزی است.

در فایل صوتی رادیوآموزش ۲۸ در خصوص گام هایی صحبت میکنیم که چه در توسعه فردی و چه توسعه سازمانی می تواند مفید و اثرگذار باشد.

جهت دانلود فایل صوتی رادیو آموزش ۲۸ اینجــــــــــــــا کلیک نمایید

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: رادیو آموزش ۱۹: ارتباطات در محیط کارمندی

متن ذیل برگرفته از فایل صوتی فوق است:

با نام و یاد خدا

مجتبی شیخ علی هستم و خوشحالم که با یک فایل صوتی با موضوع رشد و توسعه سازمانی در خدمت شما هستم

در این فایل صوتی قراره در خصوص توسعه سازمانی صحبت کنیم اما مواردی که در این فایل در موردش صحبت میکنیم می تونه در توسعه فردی هم موثر باشه. مطمئناً با پیگیری این گام ها می توان تاثیرات مطلوبی را در فضای کسب وکار و سازمان مشاهده کرد.

گام اول:چشم انداز

اولین گامی که معمولاً در توسعه و رشد یک سازمان توصیه میشه، که ازش استفاده کنیم، داشتن چشم انداز هست. سازمان ها و حتی افرادی که می خواهند به موفقیت دست یابند باید چشم انداز مشخصی از آینده خودشان داشته باشند. باید بنویسند که در ۱۰ سال یا ۲۰ سال آینده می خواهند چه جایگاهی داشته باشند و در کجای صنف خودشان قرار بگیرندو اگر فرد هستم چه جایگاهی در اجتماع دارم، بعنوان مثال یک موسسه خیریه چشم انداز خود را ایجاد کشوری بدون محتاج افراد بیی خانمان ترسیم کرده است. شاید این چشم انداز دوره از واقعیت باشد اما مسیر حرت را مشخص می کند.

چشم انداز معمولا رویایی است که شاید دست نیافتنی باشد اما مسیر حرکت سازمان و یا فرد را مشخص می سازد. سازمان های حرفه ای چشم اندازهایی تعریف میکنند تا براساس آن مسیر حرکت را مشخص کنند.

پیشنهاد میکنم نگاهی به چشم اندازهای شرکت های مختلف بیاندازید.

چشم انداز ۲۰ ساله کشورمون هم میتونه گزینه خوبی باشه.

گام دوم: ماموریت

اگر می خواهیم به چشم انداز خودمان دست یابیم باید ماموریت ما مشخص باشد، مشخص باشد که کار ما دقیقاً چیست. همان موسسه خیریه کار اصلی و ماموریت خودش را آموزش های کارآفرینی و ایجاد شغل برای افراد بی سرپرست می گذارد و یا فردی که ماموریت اصلی خودش را در حوزه کسب و کار می گذارد.

هرچقدر بتوان خاص تر و تخصصی تر کارکرد مطمئنا می توان رشد و توسعه سریع تری ایجاد کرد.

ممکنه فردی ماموریتش این باشه که بخواد به افرادی که وارد صنعت بیمه میشن، آموزش فروش بیمه عمر بده تا موفق تر باشند.

گام سوم: اهداف کلان

سازمانهای حرفه ای به این گام اهمیت ویژه ای میدهند.

باید هدف های کلان و بلند مدتی در نظر گرفت تا بتوان در آینده موفقیت را اندازه گیری کرد. بعنوان مثال موسسه خیریه می تواند هدف کلانش را ایجاد ۳۰۰۰ شغل کارآفرینانه طی ۱۰ سال آینده بگذارد و فردی که مدرس کسب و کار است هدفش را ارائه ۱۰۰ سمینار در ۳ سال آینده بداند.

اینها اهداف کلانی که است که سازمان براساس چشم انداز خودش مینویسد تا هر چند وقت یکبار چک کند که آیا در مسیر رسیدن به چشم انداز حرکت میکند یانه؟

♦ پیشنهاد میکنم این نوشته را هم مطالعه نمایید:  رادیو آموزش ۲۳: ویژگی افراد موفق

گام چهارم: اهداف خرد

برای دستیابی به اهداف کلان لازم است هدف های خرد و کوچکی تعریف شود تا بتوانیم در بازه های کوتاه عملکرد خودمان و اینکه آیا در مسیر صحیح حرکت می کنیم یا خیر را مورد بررسی قرار دهیم و آنرا اندازه گیری کنیم.

هدف های خرد می تواند بصورت هفتگی و یا ماهانه و حتی ۶ ماهه تدوین شود. موسسه خیریه یکی از هدف های کوچکش ارائه ۱۰ کارگاه تخصصی در ماه است و مربی کسب و کار هم ارائه آموزش به حداقل ۵۰ نفر در هر ۳ ماه می باشد.

فراموش نکنید هدف های خرد می تواند چندین عدد باشد و البته این هدف های خرد درارتباط با هدف های کلان هستند.

گام پنجم: برنامه ریزی

برای دستیابی به اهداف، چه خرد و چه کلان، نیاز به برنامه ریزی است، برنامه ریزی به ما کمک میکنه مسیر را صحیح طی کنیم. باید برنامه ریزی کرد که این کار ها چگونه انجام شوند، چه اقدام هایی نیاز است و چگونه پیش بروند، چه منابعی نیاز است؟ چه میزان پول و بودجه مالی نیاز است؟ چه کسانی باید درگیر این کارها شوند و اقدام ها را انجام دهند و هر اقدامی چقدر زمان نیاز دارد.

برنامه ریزی به ما کمک میکنه مسیر حرکتمون به سمت موفقیت پله پله باشه و از اجازه نمیده ما از مسیر حرکت به سمت موفقیت، منحرف بشیم

توسعه سازمانی

ما با اجرای این ۵ گام می توانیم مسیر رشد را سریع طی کنیم و به جایگاه مطلوب دست یابیم. زمانی که هدف گذاری می کنیم باید بدانیم در چه وضع موجودی هستیم و قرار است به کجا برسیم و در طی اجرای برنامه ها باید مدام وضعیت را چک کنیم تا بدانیم چقدر پیشرفت کرده ایم.

مطمئن باشید سازمان و فردی که بتونه این گام ها را طی کنه وبراساس اطلاعات بدست اومده خودش را تحلیل کنه، سریع تر به موفقیت میرسه.

امیدوارم این فایل صوتی براتون مفید واقع بشه و بهتون کمک بکنه در توسعه سازمانی و فردی اثرگذار باشه

برای همتون آرزوی پیروزی و موفقیت میکنم و امیدوارم هیچ فرصتی را برای فوق العاده بودن از دست ندید.

مابقی فایلهای رادیو آموزش را میتوانید از اینجـــــــــــــــــا دانلود نمایید

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۰ از ۰ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

2 دیدگاه دربارهٔ «۵ تکنیک حرفه ای در مذاکرات به توصیه هاروارد»

مهندس گفت:

جالب بود👍

مجتبی شیخ علی گفت:

سپاس از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه