وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

داستان مشتری مداری شرکتی که ادعا می کند اولین و بهترین است!

داستان مشتری مداری شرکتی که ادعا می کند اولین و بهترین است!

در این مطلب یک تجربه خرید و داستان شکایتی که از یک برند معروف داشتم را برای شما بازگو میکنم. شاید برایتان جالب باشد و به شما هم کمک کند مدیریت بهتری بر روی کانال های ارتباط با مشتریان خودتان داشته باشید.

چند وقت پیش (اواسط تابستان ۹۵) برای تفریح و چند روز استراحت، به لاهیجان رفتیم، واقعاً مسافرت خوب و دلچسبی بود. روز آخر تصمیم گرفتیم به یکی از فروشگاه های مرکزی کیک لاهیجان بریم و سوغاتی بخریم، خوب بسراغ یکی از فروشگاه های کیک نوشین رفتیم، شرکت نوشین تبلیغات زیادی در شهر لاهیجان داشت و در بسیاری از تبلیغ ها ادعا کرده بود اولین و بهترین  هست (مطمئناً دوستانی که با مطالب من همراه بودند می دانند که استفاده از کلمه هایی که “ترین” دارند مانند بهترین در تبلیغات و شعار تبلیغاتی یک اشتباه است.)

کلوچه-نوشین

نزدیک فروشگاه ماشین ها را پارک کردیم، ورودی و ظاهر فروشگاه مطلوب و خوب بود. (ویترین سازمانی) (مطلب چگونه ویترین سازمانی مشتری جذب می کند را بخوانید)

داخل فروشگاه هم به نسبت محیط مناسبی بود، البته با توجه به ورودی و ویترین فروشگاه، انتظار محیط داخلی خاص تری را داشتم که مشاهده نکردم.

بگذریم، هر کدام از ما محصولی را انتخاب کردیم و بسراغ صندوق برای پرداخت رفتیم، نکته قابل توجه از دید من که به مسائل ارتباطی توجه می کنم، عدم ارتباط چشمی و لبخند فروشنده و صندوق دار فروشگاه بود، آنها حتی حوصله حرف زدن با مشتری را هم نداشتند،

 طراحی صندوق هم بسیار نامطلوب بود، شیشه ای بلند روی میز صندوق قرار داشت، که تنها یک قسمت بسیار کوچک زیر آن سوراخی تعبیه شده بود برای پرداخت پول، دقیقاً سیستمی که در بانک ها ۱۰ یا ۲۰ سال پیش وجود داشت.

تا به اینجا موارد قابل تحمل بودند و اعتراضی لااقل برای مشتری ایرانی ایجاد نمی کرد.

اما من و یکی از اقوام تصمیم گرفتیم مجدد دو بسته دیگر کیک بخریم و بسراغ آقای فروشنده رفتیم و سفارش دادیم که ناگهان متوجه شدم زیر لب مشغول غر زدن است، دقت کردم و فهمیدم که میگه “ای بابا، یه دفعه سفارش نمیدن، هی میرن و میان” (این نکته هم مهم و قابل توجه است که به غیر از ما فرد دیگری در فروشگاه نبود)

این موضوع قابل تحمل نبود و به ناچار به فروشنده گفتم، ” واقعاً برای من مشتری لذت بخشه که چندبار بیام و هی خرید کنم، اصلا ای کاش یکی یکی می اومدم و این کیک ها را سفارش میدادم، شما هم که شغلت فروشندگیه دیگه.”

مابقی صحبت های من و فروشنده بماند،

فاجعه بعدی اینجا بود که با عصبانیت از فروشگاه بیرون اومدم، به در و دیوار و تابلوها نگاه کردم، شماره ای از شرکت وجود نداشت، یکی از بسته های کیک را برداشتم و با شماره ای که پشت آن بود تماس گرفتم، فکر می کنید چه اتفاقی افتاد؟

شماره های ثبت شده رو بسته ها اشتباه بود!!

چند بسته دیگر را هم چک کردم ، همه شماره ها همین بودند، حتی کد شهر هم اشتباه بود که با تصحیح آن باز شماره مورد نظر در شبکه وجود نداشت!

خوب مرحله بعدی این بود که به سراغ سایت این شرکت برم، زمانی که سایت را باز کردم تصویر زیر را در مرورگرم دیدم:

کیک نوشین

البته ممکن برای این وب سایت مشکلی پیش آمده باشد که برای هر وب سایتی ممکن است رخ بدهد و حتی عادی باشد، اما وقتی همه کانال ها ارتباطی اینطور هستند هیچ جای دفاعی باقی نمی ماند

به نظر شما این شرکت واقعا بهترین هست؟

به نظرتون من راه دیگه بجز نشر این مطلب در فضای مجازی داشتم؟

امیدوارم این مطلب را مسئولین محترم کیک نوشین بخونن و فکری به حال فروشنده ها و همچنین کانال های ارتباط با مشتری خودشون بکنن.

مجتبی شیخ علی

مرداد ۱۳۹۵

البته بعد از نشر این مطلب، مدیران این شرکت با من تماس گرفتند که فرجام این شکایت را هم در مطلبی دیگر منتشر کردم  (فرجام ماجرای شکایت من) البته فرجام این شکایت، خیلی هم حرفه ای و شیرین نبود (:

امتیاز ۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «چرا باید مذاکره کنیم؟ آیا یادگیری اصول مذاکره ضروری است؟»

محمدرضا کیانفر گفت:

حسین دهشیار فعال سیاسی گفت: مسیرمان با آمریکا از اول غلط بوده و حالا هم غلط است.

آقای دهشیار،
این را همه می‌دانند چیزی را که هیچکس نمی‌دادند چگونه می‌توان جمهوری اسلامی را قانع کرد که واقعیت را درک نماید و رفتارش را تغییر دهد.
هر زمانم شاخ اندوهی ز دل سر بر زند، خود نمیدانم چه بیخست این که در دل کاشتی.
گر پس از جنگ آشتی جویی نگیری در کنار، تا هم آن دم نیز بی‌جنگی نباشد آشتی.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
۲- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − پنج =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه