وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

خوشی های زودگذر و اهمال کاری

خوشی های زودگذر و اهمال کاری

اهمال کاری بلایی است که گریبان خیلی از ما انسان ها را گرفته است. ما معمولاً بهانه های مختلفی برای اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها داریم که همین عوامل هستند که ما را از موفقیت دور می کنند. در این مطلب دو دلیل عمده را مرور میکنیم.

 یکی از بزرگترین مشکلاتی که گریبان انسانها را گرفته، اهمال کاری است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که تصمیم دارید کاری را انجام بدید (مثلا مطالعه کتابی را شروع کنید) اما با خودتان میگید دو روز بیشتر از هفته نمونده، این دو روز را به خودم استراحت می دم و فیلم های تلویزیون را می بینم ،  از شنبه پرانرژی شروع می‌کنم    و متأسفانه این شنبه معمولا هیچ گاه نمی آید.

برای مقابله با این مشکل دو موضوع را مدنظر قرار دهید.

 خوشی های زودگذر

مثل تلویزیون دیدن، سرگرم شدن در گروه های تلگرام ، دیدن اخبار و … را کنار بگذاریم،

این موارد به ما خوشی های لحظه ای و کاملاً بی فایده می دهند و یکی از علل اهمال کاری است، اگر واقعاً درک کنیم اینها خوشی و لذت واقعی را ندارند راحت تر می توانیم آن‌ها را کنار بزنیم. بهتر است با کم کردن یک مورد شروع کنید، شاید نشود همه این موارد را کنار گذاشت، اما آهسته آهسته می توان این کار را انجام داد.

به عنوان مثال اگر روزی یک ساعت در شبکه های اجتماعی هستید، از این به بعد با خودتون قرار بگذارید که یکساعت را به نیم ساعت کاهش بدهید. یا تصمیم بگیرید از این به بعد یکی از برنامه های تلویزیونی که عادت به تماشای آن دارید را دیگر مشاهده نکنید و آن زمان را به کار مفیدتری بپردازید.

با این کار می توانید به مرور زمان خوشی های زودگذر را تا حد قابل قبولی از زندگی خود حذف کنید.

البته سوءتفاهم نشود، منظورم این نیست که تمام تفریح های زندگی را از خودتان دور کنید، گاهاً تلویزیون دیدن خوب و لذت بخش است، دیدن فیلم لذت بخش است و حتی گاهی شاید نیاز باشد سری به شبکه های اجتماعی خودتان بزنید، اما همه اینها در زمان مناسب خودش انجام می شودو بجااست نه اینکه هر شب چند ساعت جلوی تلویزیون مشغول دیدن تمام سریال ها بشویم.

دوست دارم یک مثال بزنم، فرض کنید شما یک سریال ۶۰ قسمتی را تماشا می کنید، تنها نفع این سریال این است که از دیدن آن لذت می برید، مدت زمانی که شما عمرتان را برای دیدن این سریال گذاشتید ۶۰ ساعت است و البته ۶۰ ساعت زمان مفید. حال فرض کنید بجای ۶۰ ساعت مشاهده یک سریال (که گاهی آخرش آنقدر بد تمام می شود که از دیدنش پشیمان می شویم) مطالعه می کردید یا یک دوره صوتی زبان یا هر آموزش دیگری را گوش میدادید. چقدر مفیدتر میشد؟ فکرش را بکنید ۶۰ ساعت مطالعه می تواند جهت گیری فکر و ذهن شما را تغییر دهد و تاثیرهای فوق العاده ای در زندگی تان بگذارد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: قانون مهم موفقیت و توسعه فردی

اهمال گاری

 هیچ کاری را به فردا واگذار نکنیم

جمله زیبایی می خواندم با این مضمون ” بهترین زمان برای انجام کارها دیروز بود و بهترین زمان مجدد امروز است “

شاید بتوانم به جرات بگویم خیلی از ما، این تجربه اهمال کاری را داشته ایم. اینکه کارهای مهم خودمان، کارهایی که دوست داریم آن‌ها را انجام دهیم، به تعویق می اندازیم. مثلاً می گوییم ازشنبه، از فردا، فعلا حالم خوش نیست، باشه هر وقت سرحال شدم و عبارت های مشابه. جالب اینجاست که نمی دانم چرا هیچ گاه این زمان موعود فرا نمی رسه.

اگر دوست دارید موفق باشید و از زندگی خودتون راضی، کارها و برنامه هاتون را از همین الان شروع کنید.  باز هم می گویم همین الاااااان

اگر می خواهید در باشگاه محله ثبت نام کنید همین الان دست بکار بشید، اگر دوست دارید خواندن یک کتاب را شروع کنید همین الان، اگر میخواهید رژیم غذایی بگیرید همین الان، اگر می خواهید با یک نفر آشتی کنید همین الان و اگر می خواهیدهای دیگر.

 

شاید رعایت کردن همین دو اصل ساده بتواند به رشد ما در راستای رسیدن به اهداف و خواسته هایمان کمک کند.

امتیاز ۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «تعریف ومفهوم چرخه مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM»

محمد گفت:

فایل صوتی خوبی بود. ایکاش دوره ای کامل و مجازی از مدیریت ارتباط با مشتریان تهیه می کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 1 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه